Delite koristeći koautorstvo ili funkciju zajedničke radne knjige

Sa deljenim radnim knjigama Microsoft Excel-a, možete sarađivati s drugima dodavanjem ili modifikovanjem podataka, formula i formatiranja sa više lokacija i uređaja. U ovom članku ćemo vam pokazati kako deliti Excel datoteku u svim verzijama Microsoft Excel-a.

NAPOMENA

Uputstva u ovom članku su podeljena u odeljke koji pokrivaju Excel u Microsoft 365, Excel 2019, Excel 2016, i Excel Online.

Deljenje Excel datoteke u Microsoft 365 ili Excel-u 2019

Novije verzije programa Excel zamenile su funkciju Shared Workbook uslugom koja se zove co-authoring (koautorstvo). Omogućuje sličnu saradnju, ali nudi i neke napredne alate koji nisu dostupni u starijim verzijama Excel-a.

Ako koristite Microsoft Office, postoji velika šansa da već imate aktivan OneDrive nalog. Ako ne, ili ako niste sigurni, treba da se prijavite za OneDrive pre nego što nastavite. Jedini izuzetak ovde bi bio ako nameravate da delite Excel datoteku koja se nalazi u SharePoint Online biblioteci ili internoj mreži, a u tom slučaju, OneDrive nalog nije potreban.

VAŽNO

Da biste podelili unakrsnu tabelu u svrhu koautorstva, ona se mora sačuvati u jednom od sledećih formata: XLSX, XLSM, ili XLSB.

  1. Za početak, otvorite Excel radnu knjigu koju želite da delite.
  2. Select dugme Share, koje se nalazi u gornjem desnom uglu ekrana, neposredno ispod trake Search Sheet.
screenshot of Excel for Office 365
  1. Kada se pojavi iskačući prozor, izaberite Sign In.
screenshot of the Excel Share dialog
  1. Pojaviće se novi prozor koji će tražiti akreditive vašeg Microsoft naloga. Sledite uputstva na ekranu da biste dovršili postupak provere autentičnosti.
screenshot of the Microsoft account authentication window
  1. Kad se prijavite, vratite se u glavni Excel prozor i izaberite Share još jednom.
  2. Pojaviće se iskačući prozor koji će tražiti da podelite detalje. Koristite polje Name da unesete naslov za zajedničku radnu knjigu.
screenshot of the Excel Share window
  1. Izaberite meni Place da biste izabrali gde želite da delite datoteku, kao što je vaše OneDrive skladište. U većini slučajeva ovo će biti vaš izbor, osim ako ne koristite SharePoint biblioteku ili internu mrežnu lokaciju.
screenshot of the Excel Share window
  1. Izaberite Save.
  2. Datoteka će biti prenesena u spremište izabrano u koraku 7. Izaberite Share još jednom.
  3. Novi set Sharing Options će se prikazati u iskačućem prozoru. Izaberite Invite People.
screenshot of Excel sharing options
  1. Dijalog Invite People sada treba da bude vidljiv. Upišite imejl adresu(e) svakoga sa kime želite da delite ovu radnu knjigu, odvojene zarezom.
screenshot of Excel Invite People window

NAPOMENA

Možete odlučiti da unesete imena svojih kontakata umesto imejl adresa, ali će se od vas tražiti da odobrite Excel-u pristup odgovarajućoj aplikaciji da biste to učinili.

  1. Ako želite, u opciono polje unesite poruku za primaoce.
  2. Opcija Can’t Edit , u polju za potvrdu, podrazumevano je omogućena iz razloga predostrožnosti i diktira da primaoci ne mogu izvršiti nikakve izmene u vašoj Excel-ovoj datoteci. Da biste uklonili ovo ograničenje, potvrdite okvir jednom tako da uklonite kvačicu i postavku onemogućite.
  3. Izaberite Share. Vaši primaoci će sada biti obavešteni da je radna sveska podeljena sa njima.

Kako deliti radnu knjigu u Excel-u Online

Baš kao Excel za Microsoft 365 i Excel 2019, veb verzija Excel-a koristi funkcije koautorstva umesto onoga što je nekada bilo poznato pod nazivom Shared Workbooks.

  1. Za početak, idite na Excel Online u svom veb pregledaču i otvorite radnu knjižicu koju želite da delite.
  2. Izaberite dugme Share, koje se nalazi u gornjem desnom uglu prozora pregledača.
screenshot of Excel Online
  1. Dijalog Invite People sada bi trebalo da bude vidljiv, prekrivajući glavni Excel interfejs. U polje To unesite imejl adresu(e) bilo koga sa kim želite da delite ovu radnu knjigu, odvojenu zarezom.
screenshot of Excel Online Invite People interface
  1. U polje Add a quick note, unesite relevantnu poruku za primaoca(e).
screenshot of Excel Online Invite People interface
  1. Izaberite Recipients can edit.
  2. Pojaviće se dva padajuća menija, a prvi sadrži sledeće opcije: Recipients can edit (podrazumevano) i Recipients can only view. Ako odaberete poslednju, primaoci će dobiti radnu knjigu sa ograničenjima samo za čitanje.
screenshot of Excel Online Invite People interface

  1. Drugi padajući meni određuje da li primaocima treba Microsoft nalog ili ne radi pristupa vašem dokumentu. Izaberite opciju koja odgovara vašim individualnim potrebama.
  2. Izaberite Share. Vaši primaoci će sada biti obavešteni da je radna sveska podeljena sa njima.

Kako deliti radnu knjigu u Excel 2016 

Možete da sledite gore navedena uputstva za Microsoft 365, jer je funkcija koautorstva prvi put uvedena u ovoj verziji, a koraci su vrlo slični.

Glavna razlika je sam taster Share, koji se i dalje pojavljuje u gornjem desnom uglu, ali je predstavljen glavom i trupom pored reči ‘Share,’ za razliku od strelice koja je okrenuta nadesno koja se nalazi u kasnijim verzijama..

Ako želite, možete da koristite i pomalo zastarelu funkciju Shared Workbook. Da biste to učinili, moraćete da dodate odgovarajuće opcije na traku sa alatkama za brzi pristup sledeći korake u nastavku.

SAVET

Ako nemate posebnu potrebu da omogućite originalnu funkciju Shared Workbook, kao što je deljenje na mreži sa ograničenjima, sa određenim zahtevima, preporučujemo da koristite koautorstvo umesto toga.

Dodavanje Shared Workbook Buttons u macOS-u
  1. Izaberite Excel > Preferences.
  2. Pojaviće se dijalog Excel Preferences. Izaberite Ribbon & Toolbar, koji se nalazi u Authoring section.
  3. Izaberite Quick Access Toolbar.
  4. U podešavanju Choose commands from, izaberiteReview Tab.
  5. Biće vam data lista opcija. Izaberite Share Workbook.
  6. Izaberite desni nosač (>) koji se nalazi pored opcije Share Workbook tako da se prebaci na listu sa oznakom Customize Quick Access Toolbar.
  7. Izaberite Save da biste dovršili postupak. Sada možete da započnete proces deljenja sa glavne Excel-ove trake sa alatkama.
Dodavanje Shared Workbook Buttons u Windows-u

Sledite ove korake da biste dodali funkciju Shared Workbook u Excel-u 2016 za Windows:

  1. Izaberite File > Options > Quick Access Toolbar.
  2. Izaberite Choose commands from da biste je proširili, a zatim izaberite All Commands.
  3. Pomerite se prema dole i izaberite Share Workbook (Legacy).
  4. Izaberite Add.
  5. Ponovite korake 5 i 6 za svaku od sledećih opcija, jednu po jednu: Track Changes, Protect Sharing, Compare and Merge Workbooks.
  6. Kada dodate svaku od ovih stavki, izaberite OK da se vratite u glavni Excel prozor. Sada možete da započnete proces deljenja sa glavne Excel-ove trake sa alatkama.

One Thought to “Kako deliti Excel datoteku”

  1. Zoran Borovic

    Sjajan tekst

Leave a Comment